– Vil du sikre deg billett, er det lurt å slå til raskt

Det nærmer seg NxtMedia Conference 2018. Salget av billetter til det eksklusive arrangementet er allerede godt i gang.

Det vil foregå på Rockheim i Trondheim og passer for teknologiinteresserte mediefolk, medieinteresserte teknologer samt andre samfunnsinteresserte borgere.

– Hvis du vil sikre deg billett, er det derfor lurt å slå til raskt. Her gjelder det å være først til mølla, sier daglig leder i NxtMedia Rolf Dyrnes Svendsen.

– Konferansen er et utmerket sted for å bygge relasjoner, slik at man er i bedre stand til å påvirke egen hverdag, men også produkter og prosjekter man jobber med, fortsetter han.

Lyd er et av hovedtemaene 

Som tidligere omtalt blir lyd et av de viktigste temaene under årets konferanse.

Rolf Dyrnes Svendsen, daglig leder for NxtMedia forteller at det er mange spennende temaer på programmet i år, deriblant talestyring av medier.

– Det er klart at det er mange som ser på lyd som en mulighet å drive med medietjenester på en måte som ikke er gjort før. Lyd kan gi oss noe mens vi foretar oss noe annet, ettersom det er en veldig god sekundær aktivitet. Før snakket vi om second screen, og at mobilen kunne bli en hjelpeskjerm opp mot det som var en større skjerm, for eksempel i forbindelse med idrettsarrangementer. Jeg mener at lyd er et slikt område.

Ikke overraskende er det også mye annet interessant på programmet under NxtMedia Conference. Juan Señor, en av verdens beste foredragsholdere og formidlere kommer, og han skal snakke om fremtiden for nyhetsmedier, samt fremtidens nyhetsmedier sett i sammenheng med dagens Internettlandskap.

Dyrnes Svendsen ønsker også å trekke frem gründeren Gunnar Robert Sellægg fra Namdalen. Han ble utnevnt som partner da Are Traasdahl etablerte selskapet Spring Capital og sammen har de satt av hele 250 millioner til investeringer i nordiske selskaper. Mer om dette kan man høre i Sellægs foredrag.

Lett å orientere seg på nettsiden

For å få markedsført NxtMedia Conference på best mulig måte var det viktig med en lettlest og funksjonell nettside som gir inntrykk av hva konferansen handler om, forklarer den daglige lederen. Smart Media fikk oppdraget med å designe og utvikle denne.

– Jeg ønsket en nettside med overskrifter og tekster som fort tar deg inn i temaet. Samtidig er strukturen viktig, og det skal være lett å finne frem til de riktige elementene.

Jobben som er gjort, er Dyrnes Svendsen godt fornøyd med, og han synes at samarbeidet har fungert bra.

– Smart Media er alltid ryddig og leverer på tid, og det er veldig viktig for meg. Jeg vil også legge til at det er en god idé å bruke Smart Media, ettersom det er en lokal bedrift, og at det har en verdi i seg selv når vi lager aktiviteter i våre markedsområder.