Velkommen til NxtMediaConference19

Et gammelt jungelord sier at det tar syv år å etablere et nytt produkt for å bli bærekraftig. Om det er sant, passerer NxtmediaConference den terskelen i år.

I 2013 åpnet Gunnar Bowim den første konferansen i gamle Brittania Hall med et par VR briller på nesen og ønsket velkommen til innovasjon i mediene. Siden har konferansen ønsket flere tusen besøkende på konferansen velkommen til teknologihovedstaden.
14. november er Scandic Nidelven møteplass. Vi tror årets utgave vil sprenge rammene for Rockheim – som har vært en spennende arena de siste tre årene.

Trust as a currency
Vi har valgt ‘TRUST’ – tillit – som tema. Den valutaen blir mer og mer verdifull. Vi trenger informanter vi kan stole på, informasjon som ikke villeder oss, fakta som er reelle og verdier som er viktige. Seriøse selskaper arbeider målbevisst med hvordan de skal holde ved like og videreutvikle en av de fineste egenskapene i det norske samfunnet. Det handler om at teknologiens muligheter og begrensninger er opplyst og forstått. Datastrømmene som omgir oss, må være åpne og tilgjengelige. Og vernet mot innovasjon og nyutvikling som utfordrer og undergraver denne tilliten, gjenkjennes og motarbeides.
Hva er viktig for tillit og tillitsarbeid?
Hva er fake news og hvordan beskytter vi oss?
Hvilke våte drømmer har teknogigantene og hvordan forbereder vi oss?

Glasskula og tilbakeblikket
I NxtMedia er vi optimister om fremtiden. Vi tror teknologi fortsatt vil være en viktig driver for det som vil komme. Vi vil se i glasskula samtidig som vi kaster et humoristisk blikk tilbake på teknologiens gravplass.
Vi vil vise litt av det spennende som Trondheim og Trøndelag kan vise verden sammen med gode venner fra øvrige Norge og Norden. NxtMedias sterke tilknytning til mediebransjen med NRK, Adresseavisen og Trønder-Avisa som hovedpartnere sammen med Mediebedriftenes Landsforening, gir et godt innblikk i hvordan medier i Norge og Sverige nyorienterer seg i det digitale landskapet.


Gjester utenifra
Og så inviterer vi hit spennende gjester utenifra som det ellers ikke er så lett å få i tale: Derfor henter vi hit medieutviklere fra Tyskland og Frankrike som er dypt involvert i noen av EUs store medieutviklingsprogrammer innen personalisering av tjenester og kampen mot fake news.

Når alle snakker om automatiserte biler, spør vi heller hva vi skal bruke den ledige commuter-tiden når du kjører i din personlige kapsel på hjul med alle sanser og oppmerksomhet fri til å gjøre annet.
I ukene fremover vil vi slippe flere nyheter.

– Bredde i tilbud og bredde i publikum gir muligheter til å møtes på tverrfaglig måte, på tvers av miljøer, selskaper og landegrenser. Utvikling fødes gjennom ideer og inspirasjon. Derfor liker vi å si at å møtes, bli kjent og utgjøre en forskjell deretter er en effekt vi liker å streve etter. Ut fra dette vokser det initiativ og nye prosjekter NxtMediaConference vil være en slik møteplass, sier Rolf Dyrnes Svendsen, leder for NxtMedia.
Bli med og opplev den unike nettverksarenaen.

Meld deg på her!